#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد716 )
«رویای ریایی» یا «رویت رایی»؟
من «شهرِ شایگانی» و «دهرِ آرمانی» خود را
نه در «رویای ریایی» ،که در «رویت رایی» دیدم
و می كوشم در «ديار درايت» آن را «روايت» كنم؛
اما براي بناي آن «قصر بلند» در این «عصر شکوهمند»
جز «واژه هاي مظلوم» و «واجه های معصوم»
«ابزاري کارساز» و «افزاری مُجاز» در اختيار ندارم.
اگر «سعادت»،«مساعدت»کند،
و «طاقت»،«لیاقت» نشان دهد،
بر آنم که تا «قلم» را چون «بَلَم»
بر روی «دستان امواج» تا «آستان معراج» برانم
تا به «امید غنیمت»، «مروارید حقیقت» را به چنگ آورم .
امید که این «قلم»،«بیش و کم»
بتواند از هر «یَمی»،«نَمی» برگیرد.
گاه باشد که «نَمی از هنر»،«عالَمی از خاکستر» را طراوت بخشد!
امید که «اُختاپوسِ جفا»،این «فانوسِ وفا» را خاموش نکند
و این «قلم ناتوان» و این «بَلَمِ لرزان» را درهم نشکند!
#شفیعی_مطهر
---------------------------
رای : اندیشه،فکر،عقل،عقیده،تدبیر،عزم
واج(واجه): گفتار، کلام، سخن، کلمه
افزار-ابزار: وسیله،آلت،هر چه به وسیله آن کاری انجام بدهند
مُجاز:اجازه داده شده،جایز،روا،دارای اجازه
بَلَم: زورق کوچک،قایق کوچک
معراج: پلّکان،نردبان
یَم: دریا
اُختاپوس: جانوری دریایی قوی جُثّه و خطرناک که چنگال های دراز دارد
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
کاشان: فروشگاه های ساربوک،میدان ۱۵ خرداد،شعبه تلگرافخانه،
تلفن۲۲ - ۵۵۴۶۶۹۲۰
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد714 )
«ترکِ مقابل» یا «درکِ متقابل»؟
من نه در «صحنه فرنگ موهومی»،که در «عرصه فرهنگ بومی»،
«سنّتِ دیرین» و «مدرنیته نوین» را دیدم
که هر یک با «های و هویی» به «سمت و سویی» می رفتند؛
در حالي كه رهروان هر دو «باور» با «درك يكديگر»
مي توانستند «همراه و همپاي هم» و «همنای و همنوای هم» ،
«درگاهی بازه را بگشایند» و «راهی تازه را بپيمايند».
آن چه جان ها را با هم «شریک» و دل ها را به هم «نزدیک» می کند،
نه «ترکِ مقابل»،که «درکِ متقابل» است.
#شفیعی_مطهر
----------------------------
بازه: فاصله میان دو دیوار،پهنای کوچه
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
کاشان: فروشگاه های ساربوک،میدان ۱۵ خرداد،شعبه تلگرافخانه،
تلفن۲۲ - ۵۵۴۶۶۹۲۰
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد713 )
«عادت» و «عبادت»
عادت ،دست ها را «باهوش تر» و اراده را «پرخروش تر» می کند؛
امّا «عقل» را «لایعقل» و «هوش» را «مدهوش» می سازد.
زیرا در عرصه انسانیت هر «گفتار» و هر «رفتار»
حتی اگر «مایه ای از نقل» هم داشته باشد،
امّا «سرمایه ای از عقل» نداشته باشد،
نه «دارای هوده»،که «خطای بیهوده» است.
برترین «عادت»،«عبادت» است؛
امّا «فرهنگ عبادت» نیز اگر «رنگ عادت» بگیرد،
«کاری بی ارزش» و «انکاری بی انگیزش» می شود.
#شفیعی_مطهر
-----------------------------------
لایعقل: بی عقل ،بی خرد
مدهوش: سرگشته، سرگردان، گیج، متحیّر
هوده: سود و فایده، راست و درست و حق
انکار: نشناختن، باورنکردن،ناشناختن
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
کاشان: فروشگاه های ساربوک،میدان ۱۵ خرداد،شعبه تلگرافخانه،
تلفن۲۲ - ۵۵۴۶۶۹۲۰
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد712 )
«رود زلال» و «سرود وصال»
از بین همه پدیده هاي دست ساز «بشر»،«چه خیر و چه شرّ»،
هیچ «ساخته ای برتر» و «شناخته ای بهتر» از جاده نیست.
جاده ها «رود زلال اند» و «سرود وصال می خوانند».
«مهاجران را به کمال» می رسانند و «مهجوران را به وصال».
جادّه ها «تن ها» را از «تنهایی» «می رهانند»
و به «تناهی» «می رسانند»!
جادّه ها «تن» را به «تن» و غریب را به «وطن» می رساند؛
اما نمی تواند «دل» را به «دل» و «بارِ باطل» را به «منزل» برساند!
«وصال دل ها» و «اتّصالِ واصل ها»،
به «اراده» نیاز دارد،نه به «جادّه»!
همدلی نه «راه دور می شناسد»
و نه از «چاه گور می هراسد»!
جادّه ها با همه «امیدِ ایصال» و «نویدِ اتّصال»
تنها می توانند «گِل» را به «گِل» برسانند،
نه «دل» را به «دل»!
#شفیعی_مطهر
------------------------
مهجور: جدامانده ،دورافتاده
تناهی : به نهایت رسیدن،پایان یافتن،بازایستادن
واصل: رسنده،کسی یا چیزی که به دیگری متّصل شود
ایصال:وصل کردن،پیوندکردن،رسانیدن
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
کاشان: فروشگاه های ساربوک،میدان ۱۵ خرداد،شعبه تلگرافخانه،
تلفن۲۲ - ۵۵۴۶۶۹۲۰
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
غدیر ،
تبلور حاكميّت « ملّت » در قامت « امامت »
#شفیعی_مطهر
غدیر ، نه یک روز عام و برکه آرام ، که یک تاریخ تمام است .
غدیر یک پیچ سرنوشت ساز تاریخ است .
در این روز ، سرنوشت روشن بشریّت با زلال آب های «غدیر» گره خورد .
هر قطره آن بلور مذاب یک سینه سخن در دل و یک آبشار زلال عرفان بر زبان دارد.
در غدیر، زنجیر رِقّیت بشر از هم گسست و یوغ اسارت انسان درهم شکست .
غدیر با تثبیت حاکمیت « الله »، پدیده حاکمیت یک نفر انسان بر دیگر انسان ها را برانداخت و نیرنگ خودکامگان را نقش بر آب ساخت .
منشور غدیر ، اصل « وَ لاتَکُن عَبدَ غَیرکَ قَد جَعَلکَ اللهُ حُرّاً » را بر تارک تاریخ نگاشت و با همین اصل ، کرامت انسان را پاس داشت .
آرمان غدیر بر این بود که واژه های خودکامگی ، سلطه گری ، سلطه پذیری ، خشونت ورزی ، اباحی گری ، تملّق ، چاپلوسی ، ستمگری ، ستم پذیری ، و.... را از قاموس بشریت بزداید و راه و رسم حق گرایی ، انسان دوستی ، مردم سالاری ، عدالت خواهی ، ستم ستیزی ، آزادی خواهی ، حقوق مداری ، مشارکت پذیری ، مشارکت جویی ، شایسته سالاری ، امانتداری ، صراحت و صداقت سخن ، رفق و مدارا ، ساده زیستی و همه ارزش های عالی اسلامی و انسانی را نهادینه سازد .
مکتب غدیر ، سعه صدر ، تحمّل عقیده مخالف و ظرفیّت بالا را از ابزار مدیریت و رهبری می داند:
آلهُ الرّیاسهِ سَعَهُ الصَّدر .
در این مکتب ، مسند حکومت و زمامداری ، نه یک طُعمه و شکار ، که یک امانت الهی است و حاکم در برابر خدا و خلق باید پاسخگو باشد :
اِنَّ عَمَلَک لَیسَ لَکَ بِطُعمَه وَ لکِنَّهُ فی عُنُقِکَ اَمانَه .
مرام غدیر : « با دوستان مروّت ، با دشمنان مدارا » است .
مولای برگزیده غدیر حتی اجازه بدرفتاری با دشمنان خونی خود را نمی دهد .
او تاکید می ورزد که :
« پس از من خوارج را نکشید ، زیرا آن که به طلب حق درآید و راه خطا پیماید ، همانند آن نیست که باطل را طلبد و بیابد و بدان دست گشاید .»
بنیانگذار مکتب غدیر ، انتقاد و پرسشگری و عدالت خواهی را از حقوق مردم و پاسخگویی ، خدمتگزاری و احساس مسئولیت را از وظایف و تکالیف حاکمان می داند .
« با من ، آن گونه که با خودکامگان سخن می گویند ، سخن مگویید و چونان که با تندخویان رفتار می کنند ، از من کناره نگیرید . با ظاهرسازی و ریا با من آمیزش نکنید و شنیدن سخن حق را بر من سنگین مپندارید . نمی خواهم مرا بزرگ انگارید ، چه آن کسی که شنیدن سخن حق بر او گران باشد و اجرای عدالت بر او دشوار بود ، کار به حق و عدالت کردن بر او دشوارتر است . پس، از گفتن حق یا رای زدن در عدالت کوتاهی نکنید . »
و در جای دیگر ، پای فراتر نهاده ، چاپلوسان را رانده ، حق گرایان گزنده را ترجیح می دهد :
« آن کسی را بر دیگران برگزین که سخن تلخ حق را به تو بیشتر بگوید و در آنچه می کنی یا می گویی و خدا آن را از دوستانش ناپسند می دارد ، کمتر تو را یاری کند .»
سلطان سریر غدیر و اَبَرمرد عرصه تدبیر در دفاع از حقوق انسانی یک شهروند تا بدان جا پیش می تازد که ، قاضی خود را به سبب این که صدایش بلندتر از ارباب رجوع بوده است ، عزل می کند .
امام علی(ع) به ابوالاسود دولی می فرماید :
« اِنّی رَاَیتُ کَلامک یَعلوا کَلام خَصمِک ».
در بینش غدیر ، انسانیّت انسان ارزش دارد ، نه مواضع سیاسی ، عقیدتی و فکری او . خالق این بینش به مالک اشتر می فرماید :
« مردم دو گروه اند : یا مسلمان اند ، که برادر تو هستند ، یا غیر مسلمان ، که در آفرینش با شما یکسان اند . »
و در دفاع از حقوق دگراندیشان تا بدان پایه اصرار می ورزد که هشدار می دهد :
« هرکس اقلّیتی(غير مسلمان) را بیازارد ، قطعا مرا آزرده است ! »
آغازگر نظام غدیر ؛ حاکم را نه تنها مُطاع خلق ، که مُطیع خالق و خلق نیز می داند :
« هرگز مگو : من فرمانروایم . باید حکم رانده و بی چون و چرا پیروی شوم . چه ، آن کسی که چنین مشی و مشربی و چنین سیستم و نظامی دارد ، روان را ناهنجار ، دین را ناروا و جامعه را ناپایدار می سازد . »
او راز هلاکت و نابودی جامعه را در فقر و فلاکت مردم می داند و رمز فقر آنان را ، قدرت گرایی و ثروت اندوزی اقلّیّت می شمارد .
....و برای تحقق این گونه آرمان ها بود که با تایید الله و به دست رسول الله (ص) و با گزينش مردم - خلق الله - ، امیر المومنین علی (ع) ولایت امّت اسلام را عهده دار شدند .
در تاریخ اسلام می خوانیم كه امام علی (ع) با و جود آن كه از طرف خداوند به امامت رسیده بودند ، ولی به دلیل اين كه بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) مردم با او به عنوان «خلیفه » بيعت نكرده بودند، بیست و پنج سال خار در چشم و استخوان در گلو ، سكوت كرد و به خاطر احترام به تصمیم مردم در تعیین سرنوشتشان تمام این سال ها نه تنها كار شكنی نكرد، بلكه همواره در كنار مردم حتی به خلیفه منتخب مردم نیز به عنوان مشاور كمك می كرد. هم او بود كه به خاطر مردم و بیعت شان بعد از ۲۵ سال بر مسند خلافت نشست ، با وجود این كه ۲۵ سال بود كه از طرف خداوند به امامت رسیده بود .
برخی از علمای دین بر این نظرند كه معرفی امام به عنوان شخص شایسته و نامزدحكومت جنبه« تعیینی» دارد،نه«تحميلي» .معصومان حق حکومت دارند و مردم حق حاکمیّت . حکومت امری دنیایی و از آنِ مردم است و این حق قابل فسخ و انتقال به دیگری است. استاد مطهری می گوید:
«اگر امام به حق را مردم ، از روی جهالت و عدم تشخیص نمی خواهند، او به زور نباید و نمی تواند خود را به مردم و به امر خدا تحمیل كند.لزوم بیعت هم همین است»
(حماسه حسینی: مطهری،107)
در كلامی از حضرت علی (ع) می خوانیم كه :
«رسول خدا مرا متعهّد به پیمانی كرده و فرموده بود: پسر ابی طالب ! ولایت امّتم حقّ توست. اگر به درستی و عافیت تو را ولی خود كردند و با رضایت در باره تو به وحدت نظر رسیدند، امر ایشان را به عهده بگیر و بپذیر ؛ اما اگر در باره تو به اختلاف افتادند، آن ها را به خواست خود واگذار، زیرا خدا راه گشایش را به روی تو باز خواهد كرد» .
ایشان پس از قبول بیعت مردم بر منبر رفته و خطاب به آن ها فرمود:
«ای مردم ! این امر ، امر شماست. هیچ كس جز آن كه شما او را امیر خود گردانید، حق امارت بر شما را ندارد.»
آغاز ولایت فرخنده و حکومت خجسته مولا علی علیه السلام بر جهان بشریت ، بر همه نیک اندیشان و سبزکیشان جهان مبارک باد .امید که در پرتو رهبری ها و رهنمود های این پیشوای پرواپیشگان و امیر پرهیزگاران بتوانیم آرمان های بلند تشیع را تحقق بخشیم.
شما را چشم در راهیم در کانال زیر:
گاه گویه های مطهر telegram.me/amotahar
موضوعات مرتبط: مقالات
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد711 )
«هراس» و «اختلاس»!
«برترین کُنشِ ابتکار» و «بهترین روشِ پیکار»
با هرگونه «فتنه و فساد» و نیز با «ستم و بیداد».
آزادی «بیان» در عرصه «تبیان» است.
در يك «جامعه آزاد»،بدترین «فاجعه فساد»
«دهان بستن» و «قلم شکستن» است.
همه «مسئولان نظام» و «قدرتمداران عِظام»
باید به طور «ریشه ای» خود را در اتاقی «شیشه ای» ببینند
و «هر گونه رفتار» و «هر نمونه گفتار» آنان
زیر نظارت هزاران جفت «گوش های پژوهشگرانه»
و «چشم های کنجکاوانه» قرار داشته باشد.
در جوامع آزاد»،«مواردِ فساد» به حداقل می رسد؛
زیرا «افشاگر فساد» و «بیانگر بیداد»،
«قدر می بیند» و «بر صدر می نشیند».
در این صورت دیگر نه در مردم «هراس» می بینید
و نه در مقامات،«اختلاس»!
#شفیعی_مطهر
-----------------------------
تبیان:بیان کردن معنی،روشن شدن،آشکارشدن
عِظام:جمع عظیم، بزرگان
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
کاشان: فروشگاه های ساربوک،میدان ۱۵ خرداد،شعبه تلگرافخانه،
تلفن۲۲ - ۵۵۴۶۶۹۲۰
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد709 )
«آغازی دیگر» و «پروازی مکرّر»
من هر لحظه از «عُمرِ رَفته» و «زمانِ تَفته» را كه ديدم ،
«با عُسرت با آن زیستم» و «با حسرت بدان نگریستم» ،
در «دنياي شناخته مُردَم» و تا «دنياي ناشناخته راه سپُردَم» .
با «شاد مُردن» و «آزاد جان سپُردن»
«لحظه لحظه معاد» و «لمحه لمحه میعاد» را،
«نه تنها نگریستم»،که «با تن ها زیستم»!
مرگ،نه تنها «واپسین صفحه» و «آخرین صحیفه» کتاب زندگی ،
که معنابخش همه «حیات» و «صفحات» است.
مرگ نه تنها «برگی از کتاب زندگی»،که «گلبرگی از آفتاب ارزندگی» است.
بنابراین نه تنها زندگي را،که مرگ را نيز باید زیست .
از «جنین» تا به «جنان»،
راهی است به «فُرصت هستی» و به «رُخصت حق پرستی».
در این راه «چگونه پیمودن» و «نمونه بودن»،
«آزمون ما»است و «قانون ما»!
«ممات» نه «پایان حیات»،
که «آغازی دیگر» است و «پروازی مکرّر».
#شفیعی_مطهر
-----------------------------
تَفته: سوخته،گداخته
عُسرت: تنگی، سختی، دشواری، تنگدستی
معاد: بازگشتن،بازگشت،جای بازگشت،عالم آخرت
لمحه: یک بارنگریستن،با شتاب به چیزی نظرکردن
میعاد: جای وعده کردن،زمان دعده کردن،وعده گاه
صحیفه: نامه، ورق کتاب، کتاب کوچک
جنین: بچه در شکم مادر
جنان:جمع جنّت،بهشت
ممات: مرگ،زمان مرگ
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد708 )
«کاربُردِ تفکُّر» و «راهبُردِ تدبُّر»
اندیشه «توسنی پویا» است و «سمندی گریزپا» ؛
نه از «رمیدن،رام» می شود و نه با «آرمیدن،آرام»؛
«هماره در خروش» است و «همواره در جُنب و جوش».
برای انسان ها «دیدن چه خوار» است و «اندیشیدن چه دُشخوار»!
«تحریک احساس» برای «بیشترِ ناس» بسی آسان است،
ولی «کاربُردِ تفکُّر» و «راهبُردِ تدبُّر»
«کاری دشوار» است و «ابتکاری دور از اختیار».
عوامفریبان ،«احساسات را برمی انگیزند» و با «عقلانیت می ستیزند»؛
اما روشنگران با «تنویرِ افکارِ عام»چون «هور می درخشند»
و «کویرِ تارِ عوام» را «نور می بخشند»!
#شفیعی_مطهر
------------------------------
توسن: وحشی،رام نشده،اسب شوخ و سرکش
سمند: اسب زردرنگ
خوار: آسان سهل
دُشخوار : دُشوار،سخت ،مشکل
ناس: مردم
راهبُرد: استراتزی
عام : همگان
عوام: جمع عامّه،همه،همه مردم،مردم جاهل
هور:خورشید،آفتاب
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد707 )
«تفکُّر فعّال» و «تدبُّرِ لایزال»
من اين «حقيقت گسترده» را در «گستره حقیقت» دیدم؛
گستره ای به «درازاي زمان» و «پهناي زمين»،
كه بيشتر «ملّت های روزگار» و «اُمّت های امیدوار» را
با بهره گيري از «تحريك احساسات» در «بیشتر اوقات» مي توان به زير سلطه درآورد؛
اما از «راه خردورزي» و در «پناه انديشه ارزی»
نمي توان در عرصه ستم پذيري «رادمردي را رام» و «آزادمردي را آرام» كرد.
بنابراین آن چه انسان ها را از «بندِ اسارت» و «کمندِ حقارت» می رهاند
و به «چکاد آزادگی» و «نماد برازندگی» می رساند،
«تفکُّر فعّال» و «تدبُّرِ لایزال» است.
#شفیعی_مطهر
------------------------------
گُستره: پهنا
اندیشه ارزی : بهادادن به تفکُّر،ارزشمندی فکر و اندیشه
چکاد: قُلّه کوه،بلندای کوه
نماد: سمبُل
تدبُّر: اندیشیدن،عاقبت اندیشی،چاره اندیشی
لایزال: زوال ناپذیر،بی زوال،جاوید،ابدی
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد706 )
چه «سایه خُدا» و چه «آیه هُدا»
خودکامگان را اگر بر این «پندار شوم» و «افکار موهوم»
«رها سازند»،همچنان «پیش می تازند»؛
تا آن جا که حتی «خیسی آب» و «گرمی آفتاب» را نیز در زیر سلطه خویش درآورند!!
آنان بر اين «آرزوي خام» و «خيال ناكام» هستند
كه بايد خورشيد با فرمان اينان «بتابد» و طوفان با امر ايشان «فروخوابد».
خودکامگان «هار» را باید با «مهارت» ،«مهار» کرد.
تنها راه مهار خودکامگی،«نظارت مردُم» با «روند تداوُم»است.
خودکامه چه «سایه خُدا» باشد و چه «آیه هُدا»،
باید مردم با «کمالِ بصارت» بر او «مجالِ نظارت» داشته باشند.
#شفیعی_مطهر
-----------------------------
هُدا: راستی، رستگاری،راهنمایی،راه راست
هار: سگ گزنده،حیوان مبتلا به بیماری هاری
تداوُم: دوام داشتن،ادامه دادن،مستمر
بصارت: بینایی و دانایی
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
---------------------------------------------------
کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد
مراکز پخش:
تهران : انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رازی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9، تلفن:66973774 و 66973659
شهرری: خ حرم ،فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان شهرری ،تلفن: 55904203
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
وب نامه شفیعی
مطهر و
آدرس
modara.LoxBlog.ir
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.