#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد631 )
مرگ؛«نشانه زوال» یا«پشتوانه کمال» ؟
درخت «می رويد» و هر راهی را «می جوید» تا گُل بدهد.
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
آيا زشتي ها ، زيبا شده ؟!!
يا........؟
#شفیعی_مطهر
دروغ در اسلام بسیار مورد نکوهش قرار گرفته تا جایی که در روایت از پیامبر خدا (ص) رسیده است که فرمودند:
اَلمُؤمِنُ اِذا کَذَب مِن غَیرِ عُذر لَعنَه سَبعون اَلف مَلک وَ خَرَجَ مِن قلبه نتن حتی یبلغ العرش ...;
«مؤمن موقعی که بدون عذر شرعی دروغ می گوید، ۷۰ هزار فرشته او را لعنت می کنند و بوی تعفنی از قلب او خارج می شود تا به عرش می رسد.»
(سفینةالبحار، ج ۲، ص ۴۷۴، ماده کذب)
پیامبر اکرم(ص) در جای دیگر می فرمایند:
« یطبع المومن علی کل خلق لیس الخیانة و الکذب»
« مومن هر صفتی می تواند داشته باشد جز خیانت و دروغ».
همچنین دروغ آثار منفی بی شماری در جامعه به جای می گذارد (از سلب اعتماد عمومی گرفته تا خُرد شدن شخصیت گوینده) بنابراین باید مساله راستگويی در همه امور، مورد توجه همه عزیزان قرار گیرد.
در لسان روايات اسلامي ، دروغ مادر همه گناهان شمرده شده است . اما چرا در جامعه ما اين اندازه ازقبح و زشتي دروغ كاسته اند؟
چندي پيش در يكي از روزنامه ها خواندم كه در آلمان يك راننده براي فرار از يك جريمه ۳۰يورويي به دروغ متوسّل مي شود . پس از بررسي و كشف حقيقت اين راننده را فقط به جُرم دروغگويي به پرداخت بيش از ۳۰۰۰يورو جريمه محكوم مي كنند !!
آيا زشتي و قباحت دروغ در جامعه اسلامي ما بايد كمتر از جامعه سكولار اروپا باشد؟!!!
اكنون به چند مصداق در جامعه ما توجه كنيد . بحث ما صرفا اخلاقي است و اصلا نمي خواهم به عرصه سياسي آن وارد شوم.
به سخن كدام يك مي توان اعتماد كرد؟ كدام راستگو و كدام دروغگويند؟!
وزیر اطلاعات دولت قبل در همان سال ها کمک یک میلیارد دلاری برخی کشورها به سران اصلاحطلب را تائید کرد و گفت که حتی شما میتوانید بالاتر از آن را نیز حساب کنید.
در عصر روز نیمه شعبان همان سال آیتالله احمد جنتی طی اظهاراتی در مسجد مقام جمکران مسئلهای را مطرح کرد که تا مدتها به بحثی چالش برانگیز در فضای سیاسی کشور تبدیل شد.
وی گفت: «آمریکاییها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در کشورهای منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودیها که به نمایندگی آمریکا صحبت میکردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم میدهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد.»
حمید رسایی مدعی شد که که فقط سید محمد خاتمی "یک میلیارد دلار" مورد ادّعای آیت الله جنّتی را دریافت کرده است.
(منبع:پارسینه - http://khabarpars.com/News-332816.html )
بنا به نوشته تاریخ نگاران بیگانه ، ایرانیان باستان به خاطر پرهيز از دروغ ، از داد و ستد و بازرگاني خودداري مي كردند. داريوش بزرگ از دروغ به خداوند پناه مي برد:
اهورا مزدا این کشور را از دروغ و خشکسالی و اهریمن بپاید .
از عجایب هفتگانه جمشید به باور ایرانیان باستان:
ششمین مورد از عجایب هفتگانه جمشید وجود رودی بود كه در ميان آن طاقی و در طاق تختی و بر تخت تنديسه ای همچون مردی اَبَرسان كه به داوری نشسته بود. اگر دو كس با يكديگر دشمنی داشتند، پيش تنديس دعوی می كردند، هر كس كه دروغ می گفت، به زير آب می رفت و راست گفتار بر روی آب می ماند.
در ایران ، جمشيدجم به سبب روایت فرمانروای هزارساله اش بر زمین مورد تکریم بسیار است و از ویژگی های این فرمانروایی با فراوانی نعمت و آرامش یاد می شود و از اهرمنان و رفتار زشت آنان یعنی ناراستی،گرسنگی،بیماری و مرگ در این دوره نشانی نیست.
اكنون بدون اين كه بخواهيم كوچك ترين موضع سياسي له يا عليه هر جناحي اتّخاذ كنيم ، مي خواهيم اين اظهارات را به بررسي بنشينيم
بيان هر قضيه اي از هر گوينده يا نويسنده اي از دو حال خارج نيست ؛ ياراست است يا دروغ.
ما مي خواهيم هر دو فرض را به داوري بنشينيم:
۱ - فرض اول :اين سخنان راست است.
با فرض راستي اين ادّعا آيا اين جُرم كوچكي است؟ در كشوري قانونمند با داشتن حكومتي مقتدر كه با كوچك ترين اتّهامات جاسوسي و خيانت با شديدترين شيوه برخورد قانوني مي شود ، چرا با عاملان اين خيانت بزرگ ضدّ ديني و ملّي برخورد قانوني نمي شود؟
چرا عاملان اين خيانت در دادگاه صالحه و به طور علني محاكمه و مجازات نمي شوند؟
۲ - فرض دوم :اين سخنان دروغ است.
با فرض دروغ بودن اين ادّعاها ، بيان دروغ و اتّهام توسط افرادي محترم و مسئول به ويژه در كسوت روحانيّت آن هم در روز روشن و از تريبون هاي رسمي و باز مهم تر عليه كساني كه روزي به عنوان امين اين مردم عهده دار بالاترين مقامات حكومتي اين تنها حكومت شيعه دنيا و امّ القراي جهان اسلام بوده اند، آيا جّرم كوچكي است؟!!!
آيا دلسوزان اين نظام ولايتي بر تاراج سهل و ساده اين ميراث ارزشمند نبايد دل بسوزانند؟
آيا وجداني برانگيخته نمي شود؟!
آيا اصول گرايي به معني حفظ ارزش ها و اصول الهي اسلام نيست؟
بالاخره امر روي داده از دو حال خارج نيست: يا خيانت است يا دروغ و هر دو از گناهان بزرگ و جُرم هاي ستُرگ است . چرا كسي اقدامي نمي كند؟!
خدايا ! من كه مانده ام !! حق با كيست؟!!!
آيا زشتي ها ، زيبا شده ؟!!
يا .......؟
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: مقالات
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد628 )
«یگانه» و «بیگانه»
من در «درختان تناور» و «گیاهان باور»،
«ریشه» را بسی «مهرپیشه» دیدم؛
زیرا با همه «توش و تلاش» برای «نوشِ معاش»
«یال های پوینده» و «چنگال های جوینده» خود را
«کنجکاوانه در خاک فرومی برد» و حریصانه آب و غذا را می مکد»
و آن را «عاشقانه» و «ایثارگرانه» به ساقه و برگ ها می بخشد.
برگ ها نیز «گرمی و نور» را از «هوای هور» می گیرند
و به «روال همیشه» به «رمالِ ریشه» منتقل می کنند.
در طبیعت همه «پدیده های هستی» و «آفریده های الستی»
بر سر پیمان الستی «نمی لرزند» و به یکدیگر «مهر می ورزند».
ما انسان ها چرا «یگانه» و با یکدیگر «بیگانه»ایم؟!
#شفیعی_مطهر
--------------------------
یال: بازو
توش: توشه،زاد،خوراک به قدر حاجت
معاش:وسیله زندگانی،آنچه از خوردنی و نوشیدنی که به وسیله آن زندگی کنند
نوشِ معاش:نوشیدن وسیله زنده ماندن
هور:خورشید،آفتاب،خور
رمال:جمع رمل،شن ها،ماسه ها،ریگ های نرم
یگانه: تنها
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد627 )
«صلاح» و «اصلاح»
من چه بسیار «رفتار نازیبا» و «گفتار ناسزا» را
در وجود دیگران «دیدم» و از آن «رنجیدم»،
ولی چون در آيينه «نيك نگريستم»،«بسیار گریستم»
زیرا از آن «بسی نازيباتر» و «بسیار ناسزاتر» را
در «سيماي شخصيت» و «هیولای هویت» خود يافتم.
بنابراین دریافتم که هر گونه «صلاح» و «اصلاح» را باید از خود آغاز کرد.
#شفیعی_مطهر
-------------------------------
ناسزا:دشنام،حرف زشت،آنچه ناشایسته و سزاوار نباشد،ناسزاوار
هیولا:اصل هر چیز،صورت و هیکل
صلاح: نیک شدن،خیر و نیکی
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
امام حسن مجتبی (ع) و مشکلات امروز جامعه ما
بخش نخست
#شفیعی_مطهر
فردا ۱۵ ماه مبارک رمضان و فرخنده زادروز حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است . ضمن عرض تبریک و تهنیت بدین مناسبت می کوشیم ساعتی در محضر ایشان بنشینیم و درمان دردهای امروز جامعه خود را از مکتب ایشان بازجوییم.
امام ، اسوه و الگوي عملي شهروندان جامعه اسلامي است . آيا رهنمودهاي اين امام معصوم امروزه مي تواند راهگشاي راه هاي بسته و داروي دل هاي شكسته باشد؟ آيا در مكتب ايشان كليدي گشايشگر براي قفل هاي باور ما يافت مي شود؟
عصر امام و شرائط امروز
شرائطي كه به كناره گيري امام مجتبي (ع) و صلح تحميلي بر آن بزرگوار انجاميد، تلخ ترين حوادث تاريخ اسلام است . صلح با معاويه جام زهري بود كه ایشان براي پاسداري از دين و حفظ خون مسلمانان نوشيد، و محروميت جامعه اسلامي از حكومت الهي و آزادي بخش و عزت آفرين امام حسن (ع) را در پي داشت.
اين محروميت به هيچ وجه مولود ناآگاهي، ضعف روحي، سستي و نعوذ باللّه راحتي طلبي، و عدم مديريت امام و رهبري امام مجتبي (ع) نبود؛ بلكه عوامل اين «درد جانكاه تاريخي» را بايد در اوضاع فكري، فرهنگي، اخلاقي و اعتقادي مسلمانان و شهروندان جامعه اسلامي از يك سو و در تلاش هاي نظامي، اقتصادي و سياست هاي تبليغاتي معاويه جستجو كرد، بايد توجه داشت كه «رهبري صالح و شايسته» براي دست يابي به استقلال و آزادي و اجراي قوانين الهي كافي نيست، ياراني بيدار و فداكار و متّحد به ميزان مورد نياز، لازم است و ملتي كه از نظر روحي و عقيدتي، آخرت را بر دنيا و ارزش ها را بر رفاه، ترجيح دهد. هجوم فرهنگي در عصر معاويه سبب شد تا برخي از ياران امام و سران قبايل، در آرزوي رفاه و زندگي بهتر، به معاويه پيوستند، برخي مدال گرفتند و برخي مقام و برخي زن و زندگي.
فساد فرهنگي، اخلاقي و «دنيازدگي» «خواص» و جهل و غفلت «عامه مردم»، بزرگ ترين مشكلات فرا روي امام مجتبي (ع) بود. امروز متاسفانه اين دو مشكل، با همان شدّت وجود دارد . امروز اگر «خواص» بتوانند توده هاي مردم را به رنگ خويش در آورند، بار ديگر امويان عصر بر ايران و ديار اسلام سلطه خواهند يافت. و اگر مردم از كانال هاي قانوني و با جرأت و شهامت، برخي مسئولان غافل و فاسد را به راه امام بازگردانند، نظام اسلامي، تداوم خواهد يافت .
امام حسن(ع) چرا با معاويه تبهكار و ستمگر صلح كرد؟ در اين باره مقالات بسيار و كتاب هاي بي شمار نگاشته اند و من نمي خواهم در اين مجال اندك و مقال كوچك بدان بپردازم ، بلكه در يك كلام مي خواهم بگويم :
امام در حالي به صلح تحميلي با معاويه عوام فريب تن درداد كه حمايت مردم را از دست داد . او مي دانست و از اين دانايي و خودآگاهي رنج مي برد كه مردم ناآگاه ، امام دلسوز و دادگر خود را وانهاده و ناآگاهانه به دامن سياست پيشه اي دام گستر و حيله گر پناه مي برند. ولي چه كند؟ در همه مكتب هاي پيامبران و امامان ، سرمايه مردم ، عقل ، و سلاح راهبران ، انديشه و استدلال و فرهنگ است ، نه توپ و تفنگ! امام همه راه هاي استدلالي و روشنگري را پيمود و غبارهاي فريب را زدود ، ولي چه مي توان كرد وقتي زرق و برق هاي فريب ، خوشگوار است و نداهاي روشنگري در حصار!!
امام مجتبي(ع) نيك مي دانست مشي با مردم استحاله شده و مقابله با دشمنان عوام فريب و حيله گر ، سينه اي به وسعت سينا و دلي به گستردگي دريا مي طلبد . ايشان با درايت و مدارا ، آگاهانه مجاهده در اين دو طريق را با بردباري و سعه صدر سرلوحه برنامه هاي خود قرار داد .
به نمونه هايي از جلوه هاي رفتاري و گفتاري ايشان در متن جامعه اسلامي عنايت فرماييد .....
ادامه دارد...
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: مقالات
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد626 )
«نگرشِ جود» و «ارزشِ وجود»
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد625 )
«لال گفتن» و «زلال شکفتن»!

آيه « اَلا بِذِکرِاللهِ تَطمَئِنُّ القُلوب»
«آیتي از مهر» است و «عنایتی از سپهر» .
قطره چون از «مُردابِ محبوس» دل برکَنَد
و به «خیزابِ اُقیانوس» بپیوندَد،
دیگر نه «قطره تنها»است،که «شَطره دریا»است!
نماز،پنجره ای از «بَرهوت تنهایی» است به «ملکوت خدایی».
نماز،پُلی از «رنگین کمان تابناک» است؛افراشته «از خاک تا افلاک».
نماز ، «رهایی وجود»است از «تنهایی موجود».
نماز،ناله «زندانی خاک»است در فراق «شادمانی افلاک».
نماز،شعر بلند «رهایی»است از محبس و قفس «تنهایی».
نماز،شکوفایی «شوق پرواز»است به سوی «ملکوت راز».
نماز،پرواز از «تنگنای شور»است بر «بلندای شعور».
نماز،پیوستن «قطره به دریا»است و «ذرّه به بی انتها» .
نماز،شعله «شوق جنان» است از «آتشفشان جان».
نماز،حضور در «محضر محبوب»است و سرنهادن بر «آستان حبیب».
نماز،بریدن «بندهای زمینی»است و «پیوندهای زمانی».
نماز،«گسستن از زمین» است و «پیوستن به آسمان».
نماز،کندنِ «دِل» از «گِل»است و آکندنِ «جان» از «ایمان».
نماز،هجرت از «تنگنای تیره دنیا»است به «سرزمین سبز رویا».
نماز،سفر از «صحرای سرد سراب» است به «سرزمین آب و آفتاب».
نماز،گریز از «فضای حُباب»است به «هوای حبیب».
نماز،«نوشیدن جرعه ای از زلال نور»است و «پوشیدن جُبّه ای از ثیابِ سُرور».
نماز،«ستون دین»است و «استوانه آیین».
نماز،«گُسستنِ طوقِ علایق»است و «پیوستن به شوقِ شقایق».
نماز،«غزالِ غزلِ آفرینش»است و «جمالِ جمیلِ بینش».
نماز،«پویش اندیشه»است و «رویش از ریشه».
نماز،«صعود به قُلّه عرفان» است و «ورود به قلعه ایمان».
نماز،«والاترین یاد»است و «بالاترین فریاد».
نماز،«بازوی آمال» است و «ترازوی اعمال».
نماز،«تندیس نمادین پرواز»است و «پردیس پُر از ریاحین راز».
نماز،«سازنده نور»است و «بازدارنده از فجور».
و در یک سخن نماز،«لال گفتن» است و «زلال شکفتن»!
#شفیعی_مطهر
-----------------------------
خیزاب: موج،کوهه آب
شطره: جزء،پاره ای از چیزی،نیمه چیزی
بَرَهوت: بیابان گرم و خشک و بی آب و علف
جنان: بهشت
آکندن: پرکردن،انباشتن
جُبّه: جامه گشاد و بلند،پیراهن
ثیاب: جامه ها،لباس ها
تندیس: تن مانند،مجسمه،پیکره
پردیس: باغ،بستان،فردوس
فجور: گناه کردن،دروغ گفتن
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
حقوق مردم در نگاه امام خمینی/بخش نخست
#شفیعی_مطهر
بعضی بر این پندارند که آزادی و دموکراسی و برابری پدیده ای غربی و از واردات غرب زدگان است . امام در پاسخ متحجرانی که اسلام را با آزادی در تقابل می بینند و دم زدن از آزادی را تقلید و اقتباس از غربی ها و از مظاهر تجدد می پندارند، می فرماید :
"اسلام تامین آزادی،استقلال،عدل،اسلام شخص اول مملکتش با یکی از رعایا فرق نداشت ! بلکه پایین تر از او بود در استفاده از مادیات . آزادی آرا از اول بوده است . در زمان ائمه ما علیهم السّلام ، بلکه در زمان خود پیغمبر آزاد بود . حرف هایشان را می زدند . حجّت ما داریم . ما حجّت داریم . کسی که حجّت دارد، از آزادی بیان نمی ترسد ."
(صحیفه نور ، ج ۵ ، ص۱۳۰ ،صحیفه امام ج۶ ، ص۲۷۷ )
ایشان امکان تحقّق نظام اسلامی را بدون گسترس آزادی ها ممکن نمی دانند :
"همه مردم اعلام کرده اند که خواستار استقرار جمهوری اسلامی هستند که متّکی به آرای ملت باشد و با معیار ها و قواعد اسلامی تکوین یابد و عمل کند و این حکومت جز با دادن بیشترین آزادی های سازنده و خلاق امکان پذیر نیست ."
(صحیفه نور ، ج۴ ، ص۱۶۴ )
سیمای جامعه ایده آلی که امام قول استقرار آن را داد ، چنین ترسیم کرد :
" جامعه آینده ما جامعه آزادی خواهد بود و همه نهادهای فشار و اختناق و همچنین استثمار از میان خواهد رفت ."
(صحیفه نور ،ج۳،ص۵۲،صحیفه امام،ج۴،ص ۳۵۹ )
" جامعه فردا جامعه ای ارزیاب و منتقد خواهد بود که در آن تمامی مردم در رهبری امور خویش شرکت خواهند جست . "
(صحیفه نور ،ج۳، ص ۵۳ )
" در اسلام اختناق نیست . در اسلام آزادی است برای همه طبقات ،برای زن ،برای مرد ،برای سفید ،برای سیاه ،برای همه ."
(صحیفه نور، ج۵، ص۲۳۸،صحیفه امام ،ج۶،ص ۴۶۳ )
مطبوعات زبان رسای مردم و رکن چهارم جامعه مدنی است . در پیشبرد اهداف جامعه نقش مهمی در ایجاد زمینه و بستر مناسب برای توسعه فرهنگی و سیاسی جامعه بر عهده دارند . آزادی قلم و مطبوعات از ملاک ها و معیار های جوامع توسعه یافته و پیشرفته است . امام،مطبوعات را عامل انعکاس آرمان ها ی ملت می دانستند و بر این باور بودند که :
" مطبوعات باید مستقل و آزاد باشند و هر گونه انتقاد را با بی طرفی منتشر سازند ."
(صحیفه نور ،ج ۶ ،ص۲۳ )
" مطبوعات در نشر همه حقایق و واقعیات آزادند."
(امام،اسلام ،انتشارات پیام آزادی ،ص۶۸ )
"روز نامه ها باید با کسی صورت مخاصمه نداشته باشند، بلکه صورت ارشاد داشته باشند. مطالب را بگویند ،انتقاد ها باید باشد؛زیرا یک جامعه تا انتقاد نشود، اصلاح نمی شود ."
(صحیفه نور ، ج۱۴ ، ص ۲۵۹ )
منتسکیو می گوید : "هیچ کلمه ای به اندازه آزادی اذهان را متوجه نساخته است ."
( روح القوانین ، ترجمه علی اکبر مهندسی، ص۲۹۲ )
به باور این نگارنده امام کامل تر و شفاف تر مفهوم آزادی را بیان می کنند . ایشان استفاده از آزادی را نه تنها حق، که وظیفه هر مسلمان می دانند . به دیگر سخن می توان گفت : اگر مسلمان از حق آزادی خود بهره نگیرد ،به وظایف خود عمل نکرده است . ایشان می فرمایند :
" اگر خدای نخواسته یک کسی پیدا شد که یک کار خلاف کرد ،اعتراض کنند مردم . مردم همه به او اعتراض کنند که آقا ! چرا این کار را می کنی ؟ در صدر اسلام هست که عمر وقتی که گفت : اگر من یک کاری کردم، شما چه می کنید ؟ یک عربی شمشیرش را کشید و گفت :ما با این شمشیر راستش می کنیم. باید این طور باشد . باید یک مسلمان این طور باشد که اگر هر که می خواهد باشد،خلیفه مسلمین ، اگر دید پایش را کنار گذاشت ، شمشیرش را بکشد که پایت را راست بگذار ."
( صحیفه نور ،ج۷ ،ص۲۴ )
ایشان حتی خود را هم دون انتقاد می شمرد :
" خدا می داند که شخصاً برای خود ذرّه ای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم . اگر تخلّفی از من هم سر بزند ،مهیّای مواخذه ام ."
(منشور بیداری ،پیام به فرزندان فیضیه )
امام با تاکید بر وظیفه نظارتی همه آحاد مردم تاکید می کنند :
"آقایان توجه کنند و همه و همه ملت موظّفند نظارت کنند بر این امور . نظارت کنند اگر من یک پایم را کنار گذاشتم ، کج گذاشتم ،ملّت موظّف است که بگویند پایت را کج گذاشتی . خودت را حفظ کن . مسئله ،مسئله مهمّ است . همه ملّت موظّفند به این که نظارت داشته باشند در همه کارهایی که الان مربوط به اسلام است . "
( صحیفه نور - ج۷ - ص۳۲-۳۴ )
ادامه دارد...
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: مقالات
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد624 )
تربیتِ «جان» یا «جهان»؟!
تعلیم و تربیت نه «روند کسب آمادگی»،که خود «فرایند زندگی» است.
بنابراین «بازه زمانی» و «سازه مکانی» آن
نه تنها از «گهواره تا گور»،که از «شور تا شعور» است.
موضوع تربیت، خود «انسان» است،نه «دیگران»!
هر کس وظیفه دارد نخست خود را «بسازد»
و سپس به تربیت دیگران «پردازد».
هر کس تربیت را از خود «آغازد» ،
می تواند همه جهان را «بسازد»!
#شفیعی_مطهر
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد623 )
«پیرایش رذایل» و «آرایش فضایل»
در «آیینه نگریستم»
و از «زشتی صورت» و «نِهِشتی سیرت»«بیشینه گریستم» !
من روح درونی خود را نه «چنان گیرا» دیدم و نه «چندان زیبا» .
دیدم «زشتی صورت را نمی توانم بزدایم»؛
اما «نِهِشتی سیرت را می توانم بپیرایم».
بنابراین کوشیدم آن را از «رذایل بپیرایم» و به «فضایل بیارایم»
تا شاید «زیبایی هویت درونی» بتواند «زشتی شخصیت بیرونی»را بپوشاند.
#شفیعی_مطهر
------------------------
بیشینه: بیشترین مقدار از چیزی
نِهِشتی: فروگذاشتن
کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر
موضوعات مرتبط: دل دیدنی های شهر سرب و سراب
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
وب نامه شفیعی
مطهر و
آدرس
modara.LoxBlog.ir
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.